Kurviger.de | Kurviger app | Frequently Asked Questions (FAQ) | Legal Notice | Privacy Policy

Switch off the display while driving

Hello,
as already written elsewhere, the battery of my Samsung Galaxy Note 4 deflates despite connected charging cable, especially in cold weather. My idea to save power is that the app turns off the display while driving and automatically turns on again just before the next turn (or instruction). This could be offered as an option.

Hallo, wie an anderer Stelle schon geschrieben, entleert sich der Akku meines Samsung Galaxy Note 4 trotz angeschlossenem Ladekabel, vor allem bei Kälte. Meine Idee zum Strom sparen ist, dass die app das Display während des Fahrens abschaltet und kurz vor der nächsten Abzweigung (bzw. Anweisung) automatisch wieder einschaltet. Dies könnte als Option angeboten werden.

Thanks for the request!

It’s in our plans to offer such functionality.

Android is strict in screen on/off and permissions, so need a careful procedure.

Hatte auch ein Note 4, und da hat sich der Akku nicht “entleert” (höchste Helligkeitsstufe, Diplay immer an, und Bluetooth zum Helm an).
Auf folgendes ist zu achten:

• Evtl. Akku tauschen (beim Note 4 noch möglich)
  • Hochwertiges Micro USB Kabel nutzen (viele günstige lassen nicht genug Ampere durch)
  • Darauf achten, das die Bordstechkdose bzw. Der USB Adapter min. 2 Ampere abgibt)

So habe ich auch keine Probleme beim
Note 8 oder S5.

Thanks @diesel6876.

@Georg_Klinge most smartphones shouldn’t discharged when connected to 2A (some tablets might, but smartphones should be alright). Have you tried apps like this one to check how much power your charger is delivering to your smartphone? If this is somewhere in the 1A area, this might not be enough and you should either try a different cable or charger.