Kurviger.de | Application | Blog | Frequently Asked Questions (FAQ) | Legal Notice | Privacy Policy

Routing by linear distance (Luftlinie)

Hello routing experts,

as a user of Motoplaner for many years, I am now also a user of Kurviger.de, which offers some nice features.
However, I miss a function very strong: Is there a way to add the option “linear distance/ Luftline” as a routing option? I enjoyed using this opportunity in areas without detaild maps, e.g Albania. In addition, I honestly admit that I have very much appreciated Motoplaner for non-motorized activities, like cycling and hiking.
This possibility could be also a good alternative to the problematic offroad - routing.

Greeting

Thale

Hi Thale,

That is in our plan, please see also the feature topic:

Nice to hear. Thanks for doing!

Hallo Navigationsexperten,

eine sehr liebgewonnene Funktion des Motorplaners war für mich die Möglichkeit der Luftliniennavigation. Wenn man mal zu Fuß oder in Gegenden ohne vollständige Kartenabdeckung unterwegs ist, finde ich dies ausgesprochen hilfreich. Ich weiß das dies ein nichtkomerzielles Projekt ist und damit viel (Frei)zeit drauf geht und bin auch wirklich dankbar, dass es euch gibt. Deshalb will ich eigentlich auh icht “nerven”, aber zeichnet sich mittelfristig für das Thema Luftlinie eine Lösung ab?

Viele Grüße

Thale

Das Thema gibt es schon — Ersteller ist übrigens @Thale

1 Like

Ich weiß, ich wollte nur mal horchen ob es schon was Neues gibt.

Es kann natürlich sein das so ein Featurer keiner braucht, dann wäre das schade, aber halt nicht zu ändern.

Gruß - Thale