App: Store export settings for next session / Exporteinstellungen speichern

Hi,
when I start editing a route and export it to save it, the export settings are stored and used as default for next export. Example:

When I leave that Kurviger session, for example by closing cover (leads to display switching off) and go to dinner, and continue editing afterwards, during next route export I have to enter export settings (including route name) again.

I could not find out how long I have to stop editing - if I just close the cover and wait some minutes, the settings are still available, but loosing the settings during dinner happens quite often.

I can force that behaviour, if I exit Kurviger and restart it: The route is stored, but the export settings are lost.

Therefore my proposal: Store export settings and reuse them for next export. Of course, when opening a new route with given name (GPX or Kurviger file or Kurviger link), this should overwrite the stored rout name.

What do you think about that?

Thanks and regards

Markus

===========================================

Hi,
Wenn ich anfange, eine Route zu bearbeiten und exportiere sie, um sie zu speichern, werden die Exporteinstellungen gespeichert und als Standard für den nächsten Export verwendet. Beispiel:
Siehe ScreenShot oben.

Wenn ich diese Kurviger-Sitzung verlasse, z.B. durch Schließen der Schutzhülle (führt zum Abschalten des Displays) und zum Abendessen gehe, und anschließend weiterbearbeite, muss ich beim nächsten Routenexport wieder Exporteinstellungen (einschließlich Routenname) vornehmen.

Ich konnte nicht herausfinden, wie lange ich mit der Bearbeitung aufhören muss - wenn ich nur das Cover schließe und einige Minuten warte, sind die Einstellungen noch verfügbar, aber das Verlieren der Einstellungen während des Abendessens passiert ziemlich oft.

Ich kann dieses Verhalten erzwingen, wenn ich Kurviger verlasse und es neu starte: Die Route wird gespeichert, aber die Exporteinstellungen gehen verloren.

Deshalb mein Vorschlag: Speichern der Exporteinstellungen und für den nächsten Export wiederverwenden. Beim Öffnen einer neuen Route mit Namen (GPX- oder Kurviger-Datei oder Kurviger-Link) sollte dies natürlich den gespeicherten Routennamen überschreiben.

Was haltet Ihr davon?

Danke und GrĂĽĂźe

Markus

1 Like

App contains too many UI options, it’s not trivial to store everything on disk and restore them afterwards.

Currently app keeps all those UI (minor) options while app remains on device memory: app active or app in background or closed in recent apps list.

Thanks for the feedback.
Are there any settings (Kurviger or Android) which I can modify to keep App in device memory as long as possible ?

Android is modified by each manufacturer, so need to search each device settings for their possible options to free memory quickly for any apps in background.

Thanks again - seems to be much more complicated than I expected! :confused:

Some Android OEMs stop aggressively the apps when be in background to save battery / memory.
(see also documentation)

1 Like