[Website] Fresh look for the website / Neues Design für die Webseite

[Der deutsche Text kommt weiter unten]

The initial design of the Kurviger website has been created over 5 years ago. Ever since new features were added, and the UI was slowly filled with buttons and options to continuously add and refine features. Therefore it was time to rethink the design, to fit all the new features that were added over the years, but also to have enough room for future features.

I am really excited to show you the new design.

What you can see at first sight:

  • There is now a navigation bar on the top
  • There are a lot less buttons in the sidebar

The new UI concept is that the sidebar can change it’s content based on what you are doing right now.

So for example when you are searching for a city in the waypoint search, the sidebar switches to a search widget:

You can always go back by clicking the “back arrow” on the top left or by pressing ESC. The waypoint search is just one example, but all of these “context based widgets” are close like that.

Less frequently used buttons have been moved into the route dropdown:

The Kurviger Cloud area was completely revamped to make it easier to use, and make many things easier, like exporting your favorites as GPX or to sort the list to your liking:

The import view was combined with tourcodes and the export view was combined with the share url feature:


To switch between these more important views in the sidebar you can use the navigation bar. That way we got rid of almost all popup windows. This allows you to still work on the map while importing or exporting.

That’s just a few of the bigger changes, essentially every UI has been updated and improved where it made sense.

Since this is a huge change, probably not everything is perfect yet. So if you have any feedback, ideas for improvements or find an issue, please let us know.


Das originale Design der Kurviger Webseite wurde vor über 5 Jahren erstell. Seit dem sind kontinuierlich neue Funktionen hinzugefügt und verfeinert worden, dadurch wurden auch stetig neue Knöpfe und Optionen hinzugefügt. Deshalb war es an der Zeit die UI komplett zu überarbeiten um Platz auf der Oberfläche zu schaffen und um genug Platz für neue Funktionen zu haben.

Ich bin richtig gespannt darauf euch das neue Design zu zeigen.

Auf den ersten Blick sieht man:

  • Es gibt eine Navigationsleiste Oben
  • Es sind deutlich weniger Elemente in der Seitenleiste als vorher

Das neue Konzept ist, dass sich der Inhalt der Seitenleiste ändern kann, je nachdem woran du gerade arbeitest.

Wenn du zum Beispiel nach einem Wegpunkt suchst, dann wird in der Seitenleiste ein Such-Widget angezeigt:

Du kannst jederzeit aus diesen Widgets zurückspringen indem du Oben-Links auf den Zurückpfeil drückst oder die ESC-Taste drückst.

Weniger häufig verwendete Funktionen wurden in das Routen-Dropdown verschoben:

Die Kurviger Cloud wurde grundlegend überarbeitet und ist jetzt noch einfacher zu bedienen. Zusätzlich wurden einige neue Funktionen eingebaut, wie z.B. der Export von Favoriten oder die Sortierung der Liste:

Der Import wurde mit den Tourcodes kombiniert. Der Export enthält nun auch die Teilen Funktion:


Um zwischen diesen wichtigeren Ansichten zu wechseln kannst du die Navigationsleiste Oben verwenden. Dadurch sind wir fast alle Popup Fenster aus Kurviger entfernen. Dadurch kannst du z.B. beim Import oder Export parallel noch die Karte bearbeiten.

Das sind jetzt nur einige der größeren Änderungen. Im Grund wurde jede Ansicht überarbeite und Verbesserungen eingepflegt wo es Sinn macht.

Das ist eine Riesen-Änderung und vermutlich ist noch nicht alles perfekt. Falls du also Feedback hast Ideen für Verbesserungen, oder einen Fehler gefunden hast, melde dich bitte.

9 Likes

Bitte wieder aktivieren, wenn man oben links auf Kurviger.de klickt daß wieder eine neue Seite öffnen.
Auf der alten Webseite ging das, fehlt mit.

Vielen Dank für das Feedback. Das wurde relativ bewusst ausgebaut, da es regelmäßig Leute gab, die das ausversehen genutzt haben und dann war die Route weg. Aktuell ist so, dass ein Klick auf das Logo die Oberfläche zurücksetzt, man kommt quasi wieder in die Startansicht. Alternativ könntest du auch über Route Löschen alles zurücksetzen oder?

Wenn du gern die alte Funktion zurück hättest, mach doch gern ein neues Thema dazu auf, dann können wir das genauer diskutieren und dann können sich auch andere Nutzer dazu melden und wir können schauen was wir an dieser Stelle am besten machen können?

…schade so sind es halt 2 klicks mehr.

Eine Idee: du kannst dir auch ein Lesezeichen für Kurviger.de anlegen und dann auf dieses in der Lesezeichen Leiste klicken - ist auch nur 1 Klick ;). Aber wie gesagt, lass uns gern drüber sprechen, das geht ja eventuell nicht nur dir so.

At this moment, Kurviger is NOT USABLE (only for me?).
I tried to load 2 routes which I’ve made this afternoon. The route points are in place but the route itself looks like it’s a random placed blue line. See the pictures.


Thanks for reporting this issue. This is probably reported to this issue here: New website bug --> Cannot read property '1' of undefined

Please try again, it should work now :slight_smile:. You need to reload the website (maybe clear the cache).

New web site layout does not work anymore in Edge browser. Selecting an endpoint on the map will display incorrect coordinates and subsequently will show a crazy route. Same for planning a round trip. Adding shaping points will give error messages. Also tried 2nd browser FireFox and with this browser Kurviger is working ok.

I’m sorry but the answer you gave me, doesn’t seem to work. Actually it’s getting worse: the ‘Cloud’ with folders is not complete. I’m missing a folder and routes.
I’m getting worried now…

Could you provide more details which Edge browser you are using? I tested it with Edge 87 and it worked on that version.

It might be that there are issues with Edge Legacy, which is not officially supported anymore: What is Microsoft Edge Legacy? - Microsoft Support.

Please provide more details on the issues you are facing. Nothing should be lost, so don’t worry.

I’m using a MacBook Pro with Safari version 14.1.1
Logged out of Kurviger, closed Safari, restarted Safari and erased cache and history.
Logged in on the Kurviger website and in the cloud I’m missing one of my folders named ‘Duitsland’. I don’t know exactly how many routes are in that folder. On the second image I send you, you can see the folder name ‘Duitsland’.
As you can see on the new image, the folder ‘Duitsland’ is not there.

1 Like

Neues Design funktioniert einwandfrei, auch in MS Edge und gefällt mir sehr gut.

1 Like

Thanks again for reporting this issue. I released a change to improve this, could you check if it’s working for you? It appears there was an issue with Safari v14.

Microsoft Edge Versie 91.0.864.54 (Officiële build) (64-bits); new chromium version. On two PC’s with same problems. Worked ok with previous Kurviger website. Erratic routes same as reported by Musontheroad. I place a startpoint and an endpoint heading west and Kurviger displays a crazy zig-zag route direction east into the opposite direction. Crazy route does not follow roads, zig-zag accross fields. Funny but a bloody shame for Kurviger. Checked again with FireFox browser and everything ok.

To make sure I double checked the latest version of Edge “Version 91.0.864.54” and can’t see any issues. Routes look ok. Have you tried reloading the website? If you are using browser extensions, I would recommend to disable them.

If this does not help, please open a new topic and provide more details like al ink to your route etc.

Ich vermisse den “eigener Standort Button”…
oder brauche ich eine neue Brille :slight_smile:

Ob das Verbesserungen sind, stelle ich sehr in Frage. Mir geht das neue Design auf den Geist, weil es für mich die Bedienung umständlicher macht und die Übersicht über die Routenpunkte in der Seitenleiste bei der Bearbeitung nicht mehr gegeben ist. Ich hätte ja noch verstanden, wenn man einen Routenpunkt für die Bearbeitung innerhalb der Seitenleise expandiert, aber das Geflacker mit dem Ersatz des Seitenleisteninhalts bei jeder neuen Bearbeitung nervt einfach nur. Außerdem brauche ich jetzt gefühlt doppelt so viele Klicks wie mit dem alten Design für das gleiche Ergebnis, gute Softwareergonomie ist anders. Kurviger.de war mal ein klasse Planer, den ich gern benutzt und für den ich viel Mundpropaganda gemacht habe, mein Eindruck nach dieser Änderung ist, daß ihr dabei seid, ihn zu überladen und kaputt zu programmieren.

1 Like

Du kannst im Planungsmodus “Wegpunktliste ausklappen” drücken:

Ergebnis: