Kurviger.de | Application | Frequently Asked Questions (FAQ) | Legal Notice | Privacy Policy

Neue "POI" in den Karten - wo kommen die her?

#1

Hallo,
mir ist seit letztem Update auf 1.2 aufgefallen (denke das war der Zeitpunkt), dass in meinen seit Juli nicht mehr aktualisierten offline-karten plötzlich neue POIs angezeigt werden, die ich gar nicht aktiviert habe.
Solch wichtigen Dinge wie Name der Schulen, Penny, sonstige Läden, Pfarreien usw.
Falls nötig, hätte ich noch Screenshots davon
Aktiviert habe ich als POI nur Tankstellen.

Wo kommt das her? Wie bekomme ich das weg? Finde es auf der App zu unübersichtlich, so gross ist am Handy der Kartenplatz auch wieder nicht, dass ich das angezeigt bekommen möchte.

Danke für Eure Tipps
VG
juschka

P.S.: Die neuen Höhenangabe ist super!

0 Likes

#2

Doesn’t seem to have changed anything on map POI recently.

Can you update your map files from our server and try again?

Also can you mention what map files show that behavior and at what locations?
Can use the menu Tools | Go to to get the map coordinates and zoom level.

Nice to hear that! :slightly_smiling_face:

0 Likes

#3

I’ll try it with new cards tomorrow.
Here are two screenshots for your information.
Both are from “germany” - and in this example it was on a trip back from office to munich.
The screenshots are from munich: (Latitude 48:8:27:294 - Longitude: 11:24:49:2192) and Planegg (48:6:21:0924 - 11:25:26:9508)



Zoomlevel is fixed because automatic is not really fine for me (to large views). In the screenshot the zoom level is named 17 (?).

But it’s not relevant where - today we were on a trip down Munich to alpes: that’s the same…

Best regards
Juschka

0 Likes

#4

Try zoom level 16 and your POIs disappear. :smile:

You should really give the new-auto-zoom-feature a try :wink:
Auto-zoom has improved since 1.1.19 significantly.
see changelog

In Einstellungen -> Navigation -> Auto-Zoom you can set min zoom-level and max zoom-level
I have set max to 16 and min to 14.

Manfred

0 Likes

#5

Thanks for the nice discussion. We show names for other POIs than the selected ones on high zoom levels. Our assumption was that on these high zoom levels, there should not be too many labels at once, and that this won’t distract the navigation / route planning, but can be rather helpful. For example you want to meet at supermarket XY in some town, now you can use the map in addition to geocoding to search for the supermarket.

0 Likes

#7

So etwas in die Richtung hatten wir uns auch schon überlegt. Das Problem ist, dass es wirklich eine Unmenge an POIs bzw. POI Typen gibt. Das wird dann auch wieder unnötig kompliziert. Wenn dir diese Funktion wichtig ist, dann könntest du ja ein Thema in Discussion-New Feature eröffnen und wir können über die Pros und Cons diskutieren und sehen ob andere Nutzer das benötigen.

0 Likes

#8

Sorry, nein.
Selbstverständlich helfen einige zusätzliche Kartenangaben.
Aber wenn in einer Stadt dann jedes Geschäft, Kirche, Schule etc. angezeigt wird und die Texte gleich ganze Kreuzungen verdecken, dann kann man gerade in fremden Städten beim Routing das gar nicht mehr nutzen. Und gerade in der Stadt brauche ich einen hohen Zoomlevel, damit man sauber die Abbiegekreuzungen erkennt und nicht immmer zu früh oder spät dran ist.
Ich finde es ja ganz nett, wenn man mal einen Supermarkt erkennt, aber ich muss jetzt nicht jeden Schulnamen in einer Stadt wissen oder den Pfarreinamen. Das ist doch zuviel.

Bis dato bin ich gut mit meinem fixen Zoom zurecht gekommen, aber das hier geht gar nicht mehr.

Wenn ihr das anbieten möchtet, dann packt bitte diese “kaufmännischen” Informationen in ein offizielles POI, dann kann man es ab- oder zuwählen.
Ich möchte auch nicht ohne einen angenehmen Zoomlevel fahren, denn entweder erkenne ich auf kurvigen Strassen den Verlauf nicht sauber, bzw. wenn ich es so klein mache, dann habe ich mit meiner Brille ein Problem auf die Entfernung (Wechsel zwischen Weitsicht beim Fahren und Lesen am Bildschirm).
Bitte macht das wieder rückggängig…das geht so im Detail gar nicht.

Danke juschka

0 Likes

#9

Also das mit den Namen auf der Karte ist doch schon ewig so (müsste ich mal nachschauen, aber bestimmt schon ein halbes Jahr oder noch länger), das ist keine neue Änderung. Bis du früher in einer anderen Zoomstufe gefahren?

In der neuesten Kurviger Version kann man auch die Routendicke und Farbei verändern. Vielleicht löst sich dadurch schon das Problem, dass du die Route in manchen Situationen nicht richtig sehen konntest?

Vielleicht finden wir noch ein paar weitere Nutzermeinungen dazu. Wir könnten uns theoretisch überlegen diese Texte/Namen optional ein/ausschaltbar zu machen. Bzw. vielleicht löst sich das ganze auch, wenn wir den geschwindigkeitsabhängigen Zoom einführen.

0 Likes

#10

Ja sorry das mag sein, dass ich es nicht sofort mitbekommen habe. Ändert aber nichts an der Tatsache :slight_smile: .
Da ich mit offline karten fahre aktualisiere ich die nicht jede Woche.
Und nach meinem letzten Kartenupdate ist es mir in Frankreich im Urlaub nicht aufgefallen.
Nur jetzt wieder in der Stadt wo ich mit relativ grossen Zoom fahre um die Abzweigungen zu sehen.
Seit Einführung der Autozoomfunktion habe ich sie immer als fix eingestellt, weil mir persönlich die Funktion gar nicht passt. Ich muss es so einstellen dass ich mit Brille lesen kann, da hilft mir kein Autozoom weiter, ich seh sonst nichts. Und den fixen Zoom habe ich immer nach Routenladen manuell auf der Karte hingezoomt, daher kann ich dir die bisherige/ frühere finale Einstellung nicht sagen.
Bitte macht das wieder weg… :slight_smile:
Danke juschka

0 Likes

#11

Hi everyone,

Cannot understand clearly the details of the discussion. :slightly_smiling_face:

Nothing should have changed on map appearance, so there isn’t anything to revert.
We usually add options, not remove anything, so everything should work as always.
And everybody can adjust those options and navigation via the numerous settings.

Or mean something different?

0 Likes

#12

The discussion is about the names of POIs on zoom-level>=17. Juschka finds them distracting during navigation and asks if we could remove them.

We could think about making it configurable.

Ja, aber da hat sich eigentlich nichts geändert :slight_smile:. Mindestens seit Anfang des Jahres, ich glaub aber das war letztes Jahr schon so, müsste ich im Zweifelsfall nochmal genau recherchieren. Deshalb bin ich etwas verwundert, dass es plötzlich zu einem Problem kommt.

0 Likes

#13

I think this is a good idea. During the last few versions of the Kurviger app more and more features became configurable, so that everyone can adjust the app to fit his personal requirements. In my opinion this is the best solution.

0 Likes

#14

Maybe similar to house numbers !

@juschka10001 is there anything outside Kurviger that could have changed?
Could something have changed the display resolution of your phone?
E.g. some power settings of Samsung are doing this!
Edit:
What are your current settings under Einstellungen->Navigation->Auto-Zoom?
Could you post a screenshot?

Manfred

0 Likes

#15

That’s available since 1.1.18 via menu Map | Map layers. :slightly_smiling_face:

0 Likes

#16

I don’t know or in other words: I didn’t realised some changes by Android or Samsung (but that will not say, that’s couldn’t happen). I can’t import a screenshot here, because I’m on the notebook actually.
I didn’t see that detailed information in the offline maps at beginning of this year. In this case I would have named it immediately :slight_smile: . Also I can’t remember last year, and I think I’m using Kurviger now for more than 20 000km with the pro version.

I’m using the fixed autozoom since it’s existing because of my goggles - with no change on my side.
If this detailed information in the maps could be activated/deactivated, this would be fine. It’s really the first time, I have the feeling, that I’m not able to adopt your changes in my daily work.

Best regards
juschka

0 Likes

#17

Hi Juschka,
fixed autozoom does not exist any more.
IIRC when updating to V1.19 I noticed that the default zoom level has changed from 16 to 17.
That’s why I wanted to know your detailed settings in
Einstellungen -> Navigation -> Auto-Zoom

Manfred

0 Likes

#18

Really? Very nice! :motorcycle: :smiley:

0 Likes

#19

I’m now testing zoom-level 15 and 17.
But my problem is/was without the autozoom, using the fixed level that finally I’ve zoomed it directly on the map, so that I don’t know how I’ve changed it .

Thanks juschka

0 Likes

#20

Yeah :slight_smile:
Including some short trips to austria, italy and suisse - and also with two large summer trips, both more than 4000km (one to czech, slovakia, hungary, austria - and the other one suisse-italy-france and back).

So I’ve really tested a lot and mostly each development helps…but in the case of auto zoom :frowning:

juschka

0 Likes

#21

Copying from Kurviger 1.1.19 announcement:

Auto zoom options were revised, allowing now to select the min and max zoom levels.
Set different zoom levels for Dynamic mode or set same zoom levels for Fixed mode.

Now the available settings are extremely detailed so can adjust your preferences. :slightly_smiling_face:

0 Likes