Kurviger Pro internet does not work

Also Freunde, grüße euch :slight_smile:

ich habe extra mehrmals probiert die App zu entfernen und neu zu installieren, jedes Mal mit dem gleichen Ergebnis. Habe eine entsprechende Bewertung im Store abgegeben und wurde darauf hin gebeten hier zu schreiben.

Vor einem Jahr noch, als ich die App gekauft habe, hat sie gut funktioniert. Ich konnte auf der Webseite oder direkt in der App eine Strecke programmieren und auf dieser wurde geführt. Mit Offline-Karten und auch online.

Nach dem die neue Abo-App veröffentlich wurde, hat meine aufgehört zu funktionieren. Beim Versuch zu navigieren sagt die App, es gebe keinen Internetzugang “Keine Internetverbindung”. Egal, ob Wlan verbunden ist oder das Mobile Internet aktiv ist. Auch hat es vorher komplett ohne Internet funktioniert eine bereits fertige Strecke abzufahren. Nun macht die App nicht.

Das Smartphone ist Samsung Galaxy S7Edge, mit Android 8. Das zweite ist Samsung Galaxy S 3, bei dem das gleiche Problem vorliegt. Die App ist entsprechend direkt vom Play Store, also die letzte Version.

Wenn es tatsächlich eine Lösung gibt wäre ich dankbar. Auch können Leute schreiben, die Pro Version nutzen, bei denen sie problemlos geht, dass ich sehe, dass das kein Trick ist, um die alte App unbrauchbar zu machen und zu behaupten, es wäre alles gut.

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I’ve tried removing and reinstalling the app many times, each time with the same result. I submitted a corresponding review in the store and was asked to write here.

A year ago when I bought the app, it worked fine. I was able to program a route on the website or directly in the app and it guided me. With offline maps and also online.

After the new Abo-app was released, mine app stopped working. When I’m trying to navigate the app says there is no internet access “No internet connection”. Regardless of whether WiFi is connected or the mobile Internet is active. It also previously worked completely without internet to drive a route that was already made. Now the app doesn’t.

The smartphone is Samsung Galaxy S7Edge, running Android 8. The second one is Samsung Galaxy S 3, which has the same problem. The app is directly from the Play Store, i.e. the last version.

Thank for helping!

Reviews and emails are not the right place to discuss anything.
Everything should be discussed comfortably here in the forum.

This is false information and impossible.
Android apps are separate / independent.

This is not possible.
Navigation does not require internet.
Navigation only needs a route and GPS.

Internet is required to calculate routes, if you are not using offline routing:

xD OK, the Answer is - it’s impossible? Everything I wrote I made up :smiley: Dann war meine Bewertung doch richtig, mit so einem Ansatz. :+1: Danke!

Thousands of users continue to use Kurviger 1 app without problems in routing and navigation.

If a user has problems on their device, it is usually something in the device / settings / network.

Especially if mentioned that it worked fine in the past:

We want to help everyone by staying true to the facts.

I will make a video in the next time to show you the problem. I use two devices…
But thank you for hope. If it so, maybe it will work with the next update. :slight_smile:

Thank you, indeed a video is better to understand some reports.
Also post the app .pref file via “Settings | Application | Preferences | Export”.

Because there is no way the navigation can show an internet message,
unless a rerouting (at start or later) is needed and there is no internet.

Also ich habe ein Samsung Galaxy S7 mit Android 8.0.0. - also Deinem sehr ähnlich.
Bei mir läuft Kurviger Pro 1.14.21 nach wie vor.

Die Suchfunktion nach “Kurviger 1” fördert weitere Treffer von Leuten die noch Kurviger 1 nutzen.
z.B.

Mit Unterstellungen und “vorab” schlechten Bewertungen tust Du dem Entwickler sicher Unrecht.
Also:
Schildere Dein Problem möglichst präzise, dann wird Dir auch geholfen.

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@linux-user

When users first leave a bad rating and then ask questions,
there is zero motivation for developers to continue…

We answer all questions in reviews, emails, forum,
regardless of whether support is only in the forum.

Do you think you can find better support in another app / forum?

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So now, I wanted to reinstall the App to make the video but can’t / don’t see the App for downloading (saw it 2 weeks ago in store). And only can install the Kurviger now, no Kurviger Pro. Is it because of my bad ratings I don’t have the access to Kurviger Pro now? But at home have it on my S3, so kann läter make a video about the message about internet connection problem.

https://youtu.be/j_-nf7lGD4I

About the “bad rating”. What should I write? Works well, all the best?
I wrote, it worked well for one year, has good functions. But now it didn’t worked after 3 reintsallations. What are ratings for? I change my ratings when the situations changes. Why should i lie? When it works like promised I will write rating that it works well as I wrote before, when I’ve bought it.

Linux, bist du klar?
"Mit Unterstellungen und “vorab” schlechten Bewertungen tust Du dem Entwickler sicher Unrecht.
Also:
Schildere Dein Problem möglichst präzise, dann wird Dir auch geholfen."

Ich habe ein Produkt gekauft. Es funktioniert nicht richtig. Ich komme, schildere das Problem,
frage nach Lösungsansatz, weil das zigfache Neuinstallieren nichts bringt und das Gleiche passiert.
Beschreibe komplett die Symptome und habe überhaupt keinen Grund mir hier etwas auszudenken,
hab Besseres zu tun. Habe nur gehofft, dass ich die App wieder so verwenden kann, wie noch letzten
Sommer.

Was soll ich damit? “Vorab”? Ich habe auf mehreren Geräten probiert und es hat nicht funktioniert.
Andere Apps laufen und dieses hats auch gemacht, bis vor mehreren Monaten.
Dann ändere ich meine Bewertung, in der Hoffnung dass mit mir Kontakt aufgenommen wird und
das Problem geklärt. Und dann wird mir geantwortet - gibts nicht, kann nicht sein, noch nie gesehen,
bei anderen gehts, denkst dir nur aus… Ich finde die App super und das Konzept an sich wunderbar. Aber wenn ich im Internet bin und die App nicht geht und sagt “kein Internet”, auf beiden Geräten… Sind wir im Kindergarten?

Understandable.
But… I remember users that changed their rating after they got help via the forum.

Support of Kurviger is excellent.
IMHO that alone deserves a 5-star rating.
Quote from my post 2 years ago:

I have never experienced a software with such good support.
(not quite true, but then it costed >1000€ per year!).

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Making irrational assumptions again…

To reinstall Kurviger 1, see the documentation:

Note: Google Play is managed by Google, they are responsible for how their store works.

We have several 1 star reviews because Google Play makes it difficult to reinstall old apps.

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So, now I changed my rating to 5 Stars. I don’t looking for dispute.
I only wanted to use this App as I did before…

The video shows the installation of Kurviger 2 and an old screenshot of Kurviger 1.

The reproduction example should be for Kurviger 1 (based on the report).

To reinstall Kurviger 1, see the documentation:

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Läuft es jetzt?

So now I could to reinstall the Pro Version with your Help.
I went to “Verwalten” and have found the Pro App in the list.
So now I could make a Video with my Problem.
I don’t know how I can describe the Error more detailed…
Please see the video with Internet Error:

https://youtu.be/t6xs1dguLb8

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Ne… Hab nur geändert, damit ich Hilfe bekomme :slight_smile:
Weil ich merke, dass man mir sonst unterstellt, dass ich böse Absichten habe
und jemanden nur schaden will und sonst Stress suche.

Ich habe das Problem schon seit mehreren Monaten und hab mich nur diese
Woche überwunden mich hier anzumelden und versuchen das Problem zu
lösen, weil ich bald eine große Tour machen möchte und die App dafür gern verwenden will.

And the exact same thing with Kurviger 2 (green icon) is working?
Or have you deleted that already?

Note: you can have both installed at the same time.

Yes, it works (Kurviger Try version), it makes a route and shows me, where I am and follows me.

Thanks for the video.

It seems - in your device / network - Kurviger 1 can not find internet?
This has nothing to do with navigation, as the first post implied.

I cannot reproduce the report, here Kurviger 1 internet works properly.
(as in thousands of other users worldwide)

Hmm, in your video there is “AdGuard” running in the background.
Could that be blocking Kurviger internet access?

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