Kurviger Beta program

Hi,

as far as I can see there is no severe risk: If there is a problem with a beta version, you can leave beta program and switch back to release version (please correct me, if am wrong) .

And the idea of beta versions is - of course - get some test depth bevore rolling out a change to all users. So from my point of view using (= testing) beta versions also improves Kurviger quality - a small contribution everyone can give.

Regards Markus

1 Like

Hello
Danke und ja Beta ist ist eine gute Möglichkeit Funktionen zu testen. Aber ich kenne mich am PC nicht so gut aus darum sollen das bitte Leute machen die sich gut auskennen. Das ist der Grund warum ich auf die regulÀre Version warten werde.

2 Likes

Es ist sehr gut, dass Kurviger eine Beta zur VerfĂŒgung stellt!

Und das ist der Grund, warum z.B. ich die Beta nicht nutze. Kurze ErklÀrung dazu:

  1. Ich kenne mich mit Android so gut wie nicht aus! Ich bin froh, dass ich ĂŒberhaupt Kurviger Pro und Kurviger (Free) auf meinem Smartphone laufen lassen kann. Außer den integrierten Apps Browser und File Browser sind Kurviger Pro und Kurviger (Free) die einzigen Apps, die ich benutze.
  2. Es fĂ€llt mir schwer, meine Gedanken fĂŒr andere verstĂ€ndlich hier im Forum mitzuteilen! Deshalb ist dieser Post auch ganz bewusst in deutsch geschrieben.
  3. Es fĂ€llt mir schwer, die Möglichkeiten des Forums zu nutzen (Z.B. Thread-ĂŒbergreifende Zitate oder Links).

Es ist somit nicht nur Bequemlichkeit, Faulheit oder wie man sonst noch sagen könnte, wenn manche Leute die Beta nicht nutzen.

Ich glaube durchaus, dass es einige Leute gibt, die bereit wÀren, durch Nutzung der Beta an der Entwicklung von Kurviger teilzuhaben. Sie tun sich aber schwer, sowohl mit dem GerÀt zurechtzukommen und ihre Gedanken entsprechend im Forum mitzuteilen.

Deshalb sollte man durchaus VerstĂ€ndnis dafĂŒr haben, dass es Leute gibt, die die Beta-Version ganz bewusst nicht benutzen.

2 Likes

Hi zusammen,

kein Problem, ich wollte niemandem vorwerfen, die Beta-Version nicht zu nutzen - falls das so rĂŒberkam: Sorry!

Mir ging es darum, darauf hinzuweisen, daß die Entscheidung “ich nutze die Beta-Versionen” nicht endgĂŒltig, sondern durchaus widerrufbar ist, und daß die Beta-Versionen nicht nur fĂŒr Leute gedacht sind, die möglichst schnell das allerneueste haben wollen.

Ciao Markus

4 Likes

A post was merged into an existing topic: Kurviger 2.0.7 (Beta)

A post was merged into an existing topic: App: Switch to pay-as-you-go licensing

Hi - I’m BetaTester in google Play store - everything looks fine and correct. But on my phone I only have the Beta 2.2.8 - I do not get the update to 2.2.8

Any Idea what I could do?

Kurviger 2.2.8 (Beta) has just been released.

Please be patient and wait until Google Play publishes it everywhere.

How can I see which version is actually running ? Is the version shown in the App settings?

Just like in your image.

1 Like

Ok, I signed in as a tester:


So as soon as the Beta Version is loaded the version description in the settings will show 2.2.15, correct?

That’s right.

I am waiting now for 1 day to get the access to the beta version, but in the app I still only see the ‘official’ release - do I make a mistake? I closed the app, rebooted my smartphone, but still no beta version :thinking:

You need to register for the Beta program, then wait for Google Play to include you
and send you the Beta update.

Google Play mentions:
“Note: It can take a while for you to receive the update.”

The instructions are in the 1st post:

1 Like

Gosh, I finally made it to access the Beta-Version. As I have only the Pro Version on my Navigation device, I could never find it. By accident I checked my Standard Mobile where I have both Apps installed and found there the Beta :partying_face: :crazy_face: So I will install the Standard Kurviger Version on my Navi device too :face_with_raised_eyebrow: :point_up:

1 Like