App: Open kurviger files as overlays

Hi,

it would be nice to import a .kurviger file as overlay (as already possible wit GPX file).
Reason: To compare a new route with a reference route, it is useful to import the reference route as overlay.
A workaround: Open reference route, export GPX, open new route again, import GPX. But in some cases this workaround does not work (modified OSM data leads to deviation in exported GPX).

Regards

Markus

In next version you can open kurviger files with all modes:

  • Overlay
  • Routing
  • Overlay + Routing

7 Likes

Hi,
thanks a lot.
I tried it in Version 1.12.2 (Beta) to compare some “development steps” of my routes - works fine (as expected :wink:).
I use Total Commander (TC):

  1. Clear routing and overlay in Kurviger app
  2. TC: Tap on reference route
  3. Kurviger import opens → select “overlay”
  4. TC: tap on modified route
  5. Kurviger import opens → select “route calculation”

Regards
Markus

1 Like

Another useful workflow is to import a kurviger route as “Overlay + Routing”.
And make changes on the route, while keep the overlay on map as a guide.

3 Likes

I somehow overlooked this new feature to have overlays when importing .kurviger files. But in the meantime I noticed that it’s absolutely convenient - especially if you have to change or recalculate parts of your route and don’t want to “loose” the original route on your map view. Great! :+1:t4:

1 Like

Hallo,

ist auch sehr nĂĽtzlich, wenn ich Route 1 fĂĽr Andere zusammenstelle und ich mich mit ihnen ĂĽber eine andere Route treffe und wir nur einen Teil der Route 1 zusammen fahren.

Hatte letztens in der App eine grün gestricheltes Overlay, weiß aber leider nicht mehr wie ich das Geschafft habe. Könnt ihr mir da mal behilflich sein

Viele GrĂĽĂźe

Basti

The GPX routes were imported as green dashed lines.
Now the line style option (solid, dashed) exists in “Settings | Routing | Track style”.

1 Like

Hallo @devemux86,
mich hatte es nur gewundert, ich hatte eine neue Route, einen Track aus importierter Route und dann noch diesen grünen Track. Ich habe diese Farbe nicht eingestellt, ist auch unter den Einstellungen nicht zu finden, wird wohl von der App gewählt. Nur wie ich das geschafft habe, dass drei Strecken gleichzeitig angezeigt wurden, weiß ich nicht mehr.

Viele GrĂĽĂźe
Basti

Vielleicht wie Hier beschrieben?

1 Like

Hallo @rumbrummer,
ja so könnte es gewesen sein. Danke :+1: für den Hinweis. Sehe das als sehr hilfreich an, wenn ich mehrere Touren in einem kleinen Gebiet (Odenwald) plane.
Viele GrĂĽĂźe
Basti

A post was merged into an existing topic: Website: Open kurviger files as overlays

Implemented in Kurviger 1.12.4.

1 Like